Wednesday, March 11, 2009

Doa

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.
Ya Allah ya Tuhanku,
Pada kesempatan ini, aku bermohon kepada-Mu ya Allah, agar engkau lapangkanlah hati kami, Engkau tenangkanlah jiwa kami, Engkau tidurkanlah kami dengan lena pada malam ini agar esok kami akan bangun dengan wajah yang ceria dan tenang menerima apa saja yang bakal menunggu kami.
Ya Allah ya Tuhanku,
Aku hanyalah insan kerdil, yang cuba sedaya upayaku untuk menjalankan tugasku sebagai seorang guru. Kauberkatilah usahaku selama ini mendidik anak muridku tak kiralah Melayu, Cina, India, Korea atau sebagainya. Mereka adalah murid-muridku yang kusayangi. Mereka mengharapkan kejayaan hasil penat lelah mereka belajar selama ini. Dalam meniti usia remaja mereka, mereka telah mengharungi pelbagai cabaran dan dugaan, pahit dan manis dalam kehidupan. Engkau yang maha pemurah dan mengasihani, kasihanilah kami, Engkau kurniakanlah kami kejayaan yang manis yang amat kami dambakan ini. Sesungguhnya, kejayaan ini akan menjadi pendorong kepada kami untuk terus mencapai kejayaan demi kejayaan.
Ya Allah ya Tuhanku,
Sesungguhnya Engkau maha mengetahui. Segala yang berlaku adalah dengan kehendak-Mu. Hanya yang kupohonkan segala kebaikan dan engkau hindarkanlah segala kejahatan.

Amin.

1 comment: