Friday, December 11, 2009

Di Perlis 5 Disember 2009

Pertama kami melawat Wang Kelian dan cross border Thailand untuk membeli-belah kat situ. Walking distance. Beli kuali yang emak kirim for RM1o.oo dan beli kacang gajus sekilogram for RM24.00. Taklah best sangat Wang Kelian ni. Barang pun itu itu jer yang dijual. Banyak makanan jer. Nak datang ke sini teruk juga jalannya, berbelok-belok jalan. Ada satu selekoh tu, teramatlah tajamnyer, terkejut dan tak sangka. Nasib baik drebar expert!

Selepas itu kami ke Padang Besar. Kat sini lebih seronok untuk membeli-belah. Banyak barang yang dijual dan lebih tersusun. Tapi saya hanya beli lempuk durian. Seronok tengok barang-barang yang dijual jer tapi tak berminat untuk membeli. Save duit untuk di Pulau Pinang dan Cameron nanti.

Yang tak menariknya di sini, nak makan. Kat gerai tempat kami makan tu, servicenya sangat slow, tapi boleh tahan mahal jugak dia charge!

kami juga singgah di Gua Kelam untuk seketika. Ingatkan nak naik keretapi masuk ke gua, tetapi perkhidmatan tersebut dihentikan. Maka kami pun membatalkan hasrat nak masuk ke gua, tak larat... :). Tapi kami sempat juga melawat galeri yang ada. Malang sekali galeri ini tidak dijaga dengan sempurna. Sayang sungguh.

Selepas solat zohor dan asar di Mesjid Padang Besar, kami menuju ke Changloon untuk melawat rakan SSB. Makan mi goreng dan jagung kat sini. Terima kasih Fauzi dan keluarga.

Selepas itu kami balik ke chalet dan berehat seketika. pada malamnya, kami menjamu selera di Kuala Perlis, makan macam tak ada hari esok! Alhamdulillah. Sebelum itu kami menyaksikan suatu persembahan kebudayaan di sekitar kawasan tersebut.

Balik dengan kekenyangan. Tidur malam lena tak lena. Ada banyak bunyi-bunyian, maklumlah tidur dalam 'hutan'.

No comments: