Tuesday, November 18, 2008

Bila nak siap Yearbook 2008?

Tahun 2008 beransur-ansur sampai ke penghujungnya, tetapi penghasilan Yearbook 2008 masih merangkak-rangkak. Cita-cita besar sungguh, nak terbitkan 196 muka surat berbanding 184 pada tahun lepas. Tetapi sekarang baru beberapa muka surat yang siap. Apa sudah jadi? CD Yearbook pun masih belum settle! Pada hari Khamis ini saya ada temujanji dengan Mr Lim from Artspree; semoga satu babak dalam penghasilan Yearbook akan selesai.

Hari ini saya berjaya menghasilkan 5 muka surat. Itupun pagi tadi ada meeting untuk perancangan tahun hadapan. Tengah hari pulak pergi ke kedai komputer ala-ala Lowyat kat section 14 tu. yes, Digital Mall namanya untuk membeli ink printer. 8 g thumb drive is only RM55! And I found Tamron SP90 Macro 1:1 lense for RM1300!!

Sampai di sekolah saja, Siti Normah ajak bincang tentang program tahun depan untuk pelajar-pelajar asing terutamanya pelajar Korea tentang cara untuk meningkatkan penguasaan Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris mereka. Otak buntu betul, tak ada idea yang bernas dan menarik. huhuhu :( Pelajar-pelajar tingkatan 5 sekarang, boleh tak tolong cikgu untuk menjadi pembantu facilitator dalam satu crash course yang akan diadakan pada minggu pertama dan kedua buka sekolah pada tahun depan? Kalau anda semua tak terlibat dalam PLKN atau belum masuk kolej, bolehlah tolong cikgu. Cikgu perlukan lebih kurang 6 orang sahaja. Tolong SMS saya atau email atau call :) TQIA)

Sekarangni rehat sekejap, sebentar lagi nak plan pengagihan guru untuk tahun depan. Nampaknya dalam 24 jam yang saya ada sehari ini, saya kenalah bijak membahagi-bahagikan masa untuk Yearbook, Jadual Waktu tahun depan, Program tahun depan, Menyediakan Tips untuk Perdagangan, dan Blogging) Bloggingni untuk mengurus stres. Penting tu!

Pada masa ini (7.22p.m), saya masih di sekolah, ada Yoges teman. Tq Yoges. Prayer time. Bye......

No comments: