Saturday, September 21, 2013

PMR is around the corner!!

Alhamdulillah, saya memanjatkan syukur ke hadrat Ilahi kerana persediaan yang kami lakukan sebanyak sedikit memberikan keyakinan kepada guru-guru untuk menghantar murid-murid berjuang untuk kali terakhirnya menghadapi PMR. Jadual anjal yang digubal untuk selama tiga minggu telah memberi ruang kepada guru-guru dan pelajar membuat pecutan terakhir terhadap matapelajaran yang diuji dalam PMR.







Tahniah kepada semua Panitia yang telah bertungkus-lumus untuk meningkatkan prestasi pelajar masing-masing. Kecuali Pendidikan Islam, semua matapelajaran telah menunjukkan peningkatan dalam jumlah lulus berbanding dengan Peperiksaan Pertengahan Tahun. Teruskan berusaha untuk kecemerlangan pelajar.

 Berikut pula analisa tentang jumlah pelajar yang mendapat A dalam Peperiksaan Percubaan PMR berbanding dengan Peperiksaan Pertengahan Tahun.





Tahniah kepada Panitia Matematik,  Sains dan Bahasa Melayu yang telah memperlihatkan peningkatan yang ketara dalam jumlah A yang dicapai oleh pelajar-pelajar. Semoga dalam PMR nanti mereka akan buat yang lebih baik dan cita-cita untuk mendapatkan semua matapelajaran lulus akan tercapai.

Berikut pula perbandingan pencapaian GPMP. 




Dua matapelajaran yang perlu diambil perhatian ialah Bahasa Inggeris dan Pendidikan Islam. Teruskan berusaha dan selamat maju jaya.


No comments: