Tuesday, February 24, 2009

You can collect your deposit...

To Form 5 students of 2008. (applicable to SSB students only, of course)

Yes, you can collect your deposit. Go to Account Department and see Puan Umi. The checque is ready. And after that you know la what to do, right? (wink wink) ;)

Dulu cikgu ajarkan apa? Kalau datang ke sekolah jangan lupa bawa buah tangan, tanda ingatan kasih sayang. Budi bahasa dilupa jangan. Tapi jangan pula sampai menyusahkan dan apabila memberi tu biarlah ikhlas. Lebih baik tiada daripada berbuat sesuatu itu tidak dari hati yang ikhlas. Kalau anak-anak murid datang dan jumpa dengan cikgu pun sebenarnya telah membuat hati cikgu gembira. So, you know what i mean, right?

Keputusan peperiksaan SPM dah semakin hampir. Bagaimana perasaan kalian? Ada keyakinan tak? Pada hari keputusan nanti, kalau dapat, datanglah dengan T-shirt kelas masing-masing. Mesti happenning nanti. Saya nak ambil gambar Class of 2008 yang happenning giller... hehehe. Jangan lupa sampaikan mesej ini. 5 Arts dengan t-shirt putih mereka. 5 Sc2 dengan T-shirt oren mereka dan yang terakhir siap T-shirt mereka - 5 Sc1 dengan T-shirt hitam mereka. Kalau sesuai dengan keadaan, saya juga nak pakai T-shirt tapi saya kenalah pakai T-shirt 5Sc1 kerana mereka saja yang beri saya T-shirt. Kelas 5 Arts tak ingat pun nak beri kepada saya walaupun saya pernah menjadi guru kelas mereka tak salah 3 bulan. huhuhu.

So, jumpa anda semasa keputusan peperiksaan keluar. Dan biasanya keputusan akan diumumkan pada pukul 11.00 pagi. Jumpa lagi....

2 comments:

Anonymous said...

hi cikgu liz right
saya bukannya murid anda...
hanyalah seorang pelajar kolej yang..terlalu lack in malay language recently..
just accidentally saw your blog appear in a website..=) so clicked in to discover the long lost malay in my dictionary =)
btw..i guess the " checque " should be " cheque " =)

Anonymous said...

hahaha Anonymous, thanks for the correction. Anyway, feel free to drop by. and there are many more blogs u can read to catch-up with your Malay. Bahasa Melayu bukan susah sangat pun, susah lagi Bahasa Inggeris. Saya belajar dari Std One sampai sekarang masih banyak buat mistake. Adat belajar begitulah, asal kita tidak jemu, kita akan mendapat manfaatnya.