Wednesday, December 31, 2008

Keputusan PMR 2008

Saya membuat ramalan awal bahawa keputusan bagi BM pada tahun ini kurang baik. 30 orang akan mendapat A manakala 30 orang juga akan mendapat D. 3 orang akan gagal. Selebihnya B dan C. Tetapi ramalan saya meleset. Saya telefon Harri (SU) bertanya tentang keputusan BM. Tak sabar nak tahu. So Hari told me. All passed. 100% he said. i asked again and again, betul ker? He said yes!! so i laugh histerically not believing what i heard. Everyone congratulate me. They asked, betul ker? i said kalau Harri tak salah, betullah... and i said, untuk seketika biarlah saya bergembira dan tunngu keputusan sebenar daripada Harri.



When Hari came, after i took several photos of him, we went to counselling room and start analysing the results. Mata saya terus menerawang mencari-cari E untuk bahagian BM. hampeh, tak susah mata saya mencarinya, malah itulah yang pertama sekali saya nampak. i asked harri again, betul ker 100%, and again he said betul; then i aksed him, "E tu pass ker?" Dia kata fail. haha macam tak tahu! Then I tunjukkanlah result si polan nih. Baru dia perasan, ada sorang yang gagal dalam BM.. Jadi taklah 100% BM. (sigh) But actually, keputusan ini memang diluar jangkaan. Jadi saya happy juga.

Saya intai lagi jumlah pelajar yang mendapat A, Ada 23 orang. Kemudian saya kira pula yang mendapat D. Wah, 23 orang juga!

Detail results:

Peratus kelulusan = 84%
!00% passes = Bahasa I nggeris, Matematik, Sains, Pendidikan Agama Islam.
99% = Bahasa Melayu, Kemahiran Hidup
97% = Geografi
93% = Sejarah.
BAhasa Cina = ?
10 orang mendapat straight A's.

Secara keseluruhannya, keputusan pada tahun ini lebih baik daripada yang dijangkakan.Cuma, guru-guru yang mengajar tingkatan 4 kenalah bekerja lebih keras untuk memastikan tiada yang gagal dalam SPM pada tahun hadapan. Good luck to all.

No comments: