Monday, July 13, 2009

Hari Anugerah Bestari 09

Hari Anugerah Bestari 09 akan diadakan pada 18 Julai 2009 di Dewan Utama Hotel Legend. Kalau dulu saya selalu menjadi jurufoto tetapi kali ini saya ditugaskan dalam AJK Konsert.Pergh... konsert beb!Tapi konsert ni bukanlah macam konsert Siti ke Mawi ker.Konsert kami kali ini bertemakan sejarah. Tajuknya 'Waris Malaya'- kisah Ah Seng yang terjebak dengan komunis dan pada masa yang sama menjalinkan percintaan dengan gadis Melayu yang bernama Melati.Akhirnya Ah Seng terselamat daripada cengkaman komunis dan kemudiannya Jepun apabila Jepun menyerah kalah. Ah Seng dan Melati berkahwin dan kini sudah tua dan menikmati kemerdekaan bersama-sama dengan anak-anak dan cucu-cicit saris Malaya.

Kepada pelajar-pelajar dan bekas pelajar-pelajar Sri Bestari, jom ramai-ramai kita meriahkan sambutan Hari Anugerah Bestari 2009. Sambil kita mengucapkan tahniah kepada kawan-kawan kita yang berjaya dalam bidang akademik, dan kokurikulum, kita akan dihiburkan dengan konsert pasti gempaq ini. Yang menariknya dalam konsert ini ialah tarian Woyau, Asmara, Hooray hooray dan banyak lagilah. Suatu pertempuran askar Britsh dengan komunis juga menarik kerana dikareografkan seperti tarian. Ah Seng juga menyanyi secara duet dengan Melati. Nak tahu siapa yang jadi Ah Seng dan Melati? Datanglah ke Hari Anugerah dan saksikanlah.....

Dalam AJK Konsert ni, saya ditugaskan sebagai Pengurus Pakaian Artis. :) Setakat ini semua pakaian telah ada cuma ada beberapa perkara yang perlu dikemaskan.Misalnya topi askar/polis British perlu ditampal dengan bendera Union Jack. Sorrylah ada pembaharuan dalam pakaian polis British ni. Kalau dulu mereka pakai seluar pendek atas lutut, tapi saya modified jadi cam bermuda, panjang sikit. Oklah kan Aqeei, tutup aurat. ;))

Pagi esok (Isnin) [harini la tu, hehe] ada full dressrehearsal. Harap-harap pakaian yang saya sediakan itu akan menyerlahkan watak.

No comments: