Saturday, July 18, 2009

Hari Anugerah Bestari - Waris Malaya

Perasaan hari ini ditutup bercampur-campur. hahha... perasaan yang pertama tentulah puas, puas kerana konsert dah selesai dan banyak mendapat pujian daripada penonton. Perjalanan Hari Anugerah secara keseluruhannya baik dan lancar. Kalaupun ada kesilapan, kesilapan itu agak kecil dan orang tak perasaan pun. antara komen menarik yang saya dengar.
  • superb, awesome!
  • antara satu adegan dengan adegan yang lain tidak lambat tetapi lancar.
  • tidak ada suatu bahagian yang paling best; semua best!
  • Bukan saja tarian Wayau best, cikaboong pun best.
  • pelakon dan penari natural, walaupun watak mereka kecil, mereka melakukannya dengan natural sekali.
  • Banyak yang tergoda dengan Danial, kegatalannya terserlah... watak hidup!
  • nyanyian Tijan dan Cherill superb, almost no mistake, suara sedap!
  • pakaian hebat, mana derang dapat pakaian ni? macam show pro.
  • hebat, boleh hantar untuk pertandingan kalau ada.
  • pelamin cantik walaupun simple.
  • Nyanyian nenek @ Iezreen walauwei.... ramai yang menitiskan air mata!
  • I like the food, the music, and the show - Mr Leo Chan
  • I'm very proud of u ALL - Pn Rosnah
  • Bagus sangat tapi tak puaslah... cepat sangatlah suatu adegan tu habis. :) - Pn Siti Normah.
  • Semua bab best, but bab 6 Perdana Menteri tu, I think is the best - Pn Hana
  • All cast and crew patut dibelanja makan - kata Encik Rosli
  • The cast vere very discipline - I said.

Saya akan update later bila ada dengar komen yang menarik.. :)

Bekerja di belakang tabir memang suatu pengalaman yang menarik. Walaupun saya bertugas sebagai Pengurus Pakaian, sempat juga jadi mekap artis pagi tadi. Walaupun pakaian banyak yang kena jaga dan nak mekapkan pun banyak, tapi kerja agak mudah kerana pelajar memberikan kerjasama dan sangat berdisiplin. Saya cukup terharu kerana bekerja dengan anda semua. Anda sungguh hebat! Kesian saya tengok askar-askar saya tu, ramai yang tertidur semasa menunggu konsert bermula. Maklumlah mereka telah tiba di hotel seawal pukul 6.00 pagi untuk bersiap. Heran jugak saya, dapat juga mereka tiba secepat itu. Saya yang tidur di hotel pun turun pukul 6.20 pagi!

Cabaran yang saya hadapi ialah apabila ada pelakon dan penari yang juga penerima hadiah. Mereka kena ambil hadiah pakai baju sekolah. Jadi selepas mereka siap ambil hadiah, terus sja tukar ke pakaian konsert. Pergh... berpeluh jugak memasing. Tetapi kerana mereka bertanggungjawab, semuanya berjalan dengan lancar, walaupun untuk Farah peranannya bertukar dengan cepat daripada orang kampung kepada penari Cikkaboong!

Suka juga saya nak kata bahawa guru-guru telah memberikan komitmen yang tidak berbelah bagi pada saat-saat akhir ini. Maklumlah kebanyakan kami tak pernah lalui rehearsal bersama-sama. Ada yang dapat tugas last minute - misalnya Ida kena jaga lapel mic bantu Mr Liew. Pergh kecut perut dia, tapi dia telah melakukan yang terbaik. Mr Liew, u rock! haha. Tapi yang paling tenang pada masa itu ialah Jannah, ketua konsert. Tapi dalam tenang tu, asyik duduk belakang langsir jer .. mengintai! Tahniah Jannah, kita berjaya! Namun, kejayaan ini harus dikongsi bersama dengan krew pentas dan props. They did an excellant work. Good Job!

Perasaan kedua ialah sedih huhuhuhu :( Kali ini saya tak pegang pun camera saya dan tak ada sekeping gambarpun boleh diupload sekarang ini! Kenalah tunggu gambar daripada jurugambar profesional dan ahli-ahli kelab Fotografi...

Perasaan ketiga - gembira! ,,, hahaha.. hari ini selepas lebih kurang 15 tahun? saya berjumpa dengan bekas anak murid yang bernama Chia Kim Liang. Tak sangka sungguh. Dia datang ke Hari Anugerah menemankan jurugambar yang saya tempah untuk majlis ini. Haha tapi saya tak cam langsung dia. Yang cam ialah Pn Siti. Hebat betul memory Pn Siti ni!

Esok, saya akan berjumpa dengan lebih kurang 15 orang lagi ex-Sri KL di Sri Hartamas- teruja dan saspens...

5 comments:

erin ❤ said...

hi cikgu! I have to agree with you, memang this year's concert was a blast! I hope next year's one will be great too :D Thanks to you too for your help :D

CS said...

Wah CL, I baca aje pun dah cam melambung2 rasa keterujaan. Tahniah!!!

cik na said...

jgn la sedey takdpt pegang camera :( rasa bersalah lak :((

Lezah Zaini said...

Cik na, janganlah rasa bersalah plak... nasib baik awak guna kamera tu, kalau tak menganggurlah dia...

CS, teringat masa tengok Konsert Mawi. kahkahkah

Lezah Zaini said...

Erin, semua orang menyumbang atas kejayaan ini walaupun peranan mereka kecil. Tahun depan tak tahulah lagi. Kalau nak lebih baik, kena planning lebih awal.