Wednesday, July 16, 2008

Very Productive

Hari ini wa cukup puas. Lepas balik dari sekolah, wa singgah kat NSK Pasaraya Borong kat Rawang. dah lama tak singgah kat sini. Beli ikan kembung selonggok RM1.00, Ikan belanak pun seringgit, sotong besar RM5.88 tiga ekor, sayur sepeket seringgit, cili api, dsb habislah RM60 hengget. Benda mahal yang wa beli, Friskies jer... RM13.90. Oh ya, wa juga beli buah-buahan.. manggis RM2.50 sepeket, pulasan RM2.00 dan belimbing juga 2 hengget. wa beli yang kira leleonglah tapi walaupun begitu kualiti masih cun. Pulasannya pun sedap begitu juga manggis. Belimbing belum di makan lagi. Kiranya hari ini wa menang membeli dan menang mengguna.

Barang yang wa beli:
Sayur apa tah, macam kailan dan sawi RM1.00
Kubis Cina 0.70
Cili api merah 1.50
Bawang India 0.70
Friskies 13.90
Frankfurter Ayam Mas 3.20
Biskut Lexus 4.20
Biskut tiger 1.00
Gula-gula 1.85
Gula-gula 1.85
Gula-gula 1.80
Ikan kembung 1.00
Ikan belanak/kedera 1.00
Sotong 5.88
Ikan cencaru 2 ekor 1.90
Buah Pulasan 2.00
Manggis 2.50
Belimbing 2.00
Jumlah lebih kurang RM60.00

Tambahan, ada satu lagi yang wa beli... tissue paper 200 ply sebungkus 4 kotak - RM8.49.

Berbaloi kan..


Sesampai jer di rumah, dah dekat kul 10 malam; wa terus gi ke dapur, bersihkan ikan/sotong sambil basuh kain. Pastu wa maasak beb.... masak nasi, goreng ikan kedera, dan masak sayur. Makan ... pergh...

Pastu wa lipat kain, dan sidai kain..... baru beres.... wa pun on laptop hingga sekarang. Dah pukul 12.07 pagi. Wa kena bersedia untuk tidur. Nak mandi ker? Orang tua-tua kata, tak bhaekkk mandi malam kan, kan, kan ...

2 comments:

somuffins said...

Cikguliz ni tersangat produktif dan bertenaga sebelum atau selepas makan biskut TIGER?? har3.

Niwei, lu tak mandi selepas menggomol minatang2 laut tu? Huwaah .. wa pasti si Kembang sure tido bwh tiak lu .. urkh..urkh..

cikguliz said...

CS, Wa terlampau mengantuk, wa tak sedar Kembang tidur kat mana.

Wa beli biskut tiger yang singgit tu dan makan dalam keter lepas beli-belah kat NSK. Lapar wo. Tu yang bila sampai di rumah semangat tu.... kahkahkah iklan percuma.

CS, lepas menggomol minatang-minatang tu, wa cuci tangan tau dengan sabun khas lagik.... Sebelum tidur, wa berus gigi, cuci muka, cuci itu, cuci ini... kiranya cukup syarat untuk tidurlah tu....ala wa ada tertinggal satu benda tak cuci... kuali yang wa guna goreng sayur.. masih kat dalam sinki...malam karanglah nampaknya wa cuci...