Monday, July 28, 2008

Trip to Dusun Durian

Thanks to Siti Normah for inviting us to her sister's kebun kat Kg Buah, Bangi. 13 of us i think pergi ke sana just after Hari Anugerah. Walaupun penat dan mengantuk, we headed to Bangi. Wa and my sister tumpang kereta Normah, Roslina and family in another car, Shamsul and Rosli, Rohaya and husband headed to toll Bangi and waited for Helmy and wife.
Rohaya, Shamsul dan Siti Normah...

Finally we reached at Kak Lang's house, greeted by her mother and sister and a longgok of durians.... and pokok-pokok buah and herbs...
Emak borek anak rintik...

Ada yang seronok sangat nak panjat pokok rambutan, sibbaik husband suruh turun....

Memetik buah rambutan memang pengalaman yang menyeronokkan. Pastu makan buah di bawah pokok.
Selepas merayau-rayau dalam kebun, lepak makan durian dan manggis pula. Buah pulasan besar-besar. Duku langsat pun ada.


Tak cukup dengan itu, kami dijamu pula dengan mi goreng dan teh panas.

Dah kekenyangan, terbaringlah pulak.

Sambil tu wa melihat-lihat pokok-pokok yang ditanam di sekitar rumah. Kak Lang ni memang rajin orangnya. Seronok betul dapat berkebun begini.

Dah nak balik tu, ada jugak yang tapau buah balik... hahaha

Lepas makan, jangan lupa kemaskan sampah-sampahnya ya. Tengoklah jejaka perasan ni, rajin betul. Eh, bila pulak minah gediks ni enter frame?


Terima kasih Kak Lang, Siti Normah dan Makcik kerana melayan kami dengan buah-buahan. Kalau kami terlebih sudah tu, maafkanlah kami... Kamini lepas tension selepas hari anugerah...








3 comments:

cik na said...

ayoihhh... best nye pi dusun doyan... tak ajak pun ana. heh heh heh.. aci ke ckp camtu..? best nye... saya suka makan doyan, hari2 nak makan doyan. doyan kampung le sodappp... buat la kuah doyan, leh cicah roti... pun sodappp!

somuffins said...

Dusun ni kat kwsn kampong kan? Tapi tak macam kampong pun. Cam tempat melancong jer..

cikguliz said...

memang kawasan kampung. Nama pun kg Buah. Cuma tuan rumah ni bina pondok lepak-lepak, rumah pun moden, tu macam tak kampung tu. jaman sekarang kan, taraf hidup dah naik....